NYHEDSBREV - Februar 2018

 

 

Nyt om navne:

- Jakob Ussing – ny erhvervskorrespondent på DR Nyheder

- Christian Rank – ny dramachef hos DR – kommer fra TV2

- Paula Larrain – vender tilbage til DR som vært på P1 ”De højere magter”

- Michéle Bellaiche – forlader ”God aften Danmark” på TV2 – har været med i 11 år

- Josephine Høgh – ny vært på DR Sporten – kommer fra Discovery Networks

- Carsten Nielsen – ny Videns- & Tech korrespondent i DR Nyheder

- Charlotte Harder – forlader DR 1/3 – nyt job hos Folkekirkens Nødhjælp

 

Regionale udsendelser kl. 19.30 på TV 2.

 

De enkelte regionale udsendelser kl. 19.30 på TV 2 havde i uge 4 følgende gennemsnitlige daglige seertal i deres egne regioner blandt danskere på 12 år og derover:

 

 

Region

Rating (1000)

Pct.

TV/MIDT-VEST

85

19,1

TV NORD

64

15,0

TV SYD

105

14,8

TV FYN

53

11,2

TV 2/ØST

54

11,1

TV 2/ØSTJYLLAND

64

10,6

TV2/ LORRY

140

8,0

Regionalprogrammer i alt

564.000

11,4

 

Antallet af måleenheder på Bornholm er for lille til, at der rapporteres sikkert fra dette område alene. TV 2/BORNHOLM indgår i totalen.

Kilde: KantarGallup - Du kan se mere her: http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/

 

Lytterne- og seerne er begyndt at spare på tv-pakkerne.

 

Efter at tv-udbyderne i mange år har afvist, at flow-tv er døende, kan de ikke længere løbe fra realiteterne. TV-udbydere har ikke reageret tids nok, så nu håber de på, at politikerne vil spænde et sikkerhedsnet ud for dem.

Internettet sætter tv-signalet fri

Internettet har ramt hele indholds- og tv-branchen og det betyder, at kæden er i opbrud. Vi har i årtier haft distributionsnet, hvor en gatekeeper i bred forstand har kontrolleret adgang til både indhold og brugerflade/oplevelse. Det ændrer internettet på – ikke henover natten, men hurtigere end mange frygtede. Internettet sætter tv-signalet fri. Netflix vokser eksplosivt og Amazon følger efter. Snart melder Disney sig på banen. TV2 Play har vokseværk og DR siger, at streamingtjenesten DR TV fremover skal være ”hovedindgangen”.
Mægtige kræfter arbejder på at få film hurtigere ud på formater til hjemmet, hvilket kan ramme biograferne. Hollywood er også parat til at omfavne internettet. 2017 gav os et glimt af, hvad det vil sige med lanceringen af 4K HDR-film i iTunes, hvilket har sat dagsordenen på markedet. Det sætter samtidig en tyk streg under, at seere i mange tilfælde nu kan nyde bedre billedkvalitet i stuen end i biografen - og bedre HDR-format via streaming end på skive.

  

Venstres medieudspil er ideologi og retorisk blændværk

Venstre vil finansiere sin mediepulje ved at beskære DR med 400 millioner og mediestøtten med 100 millioner kroner.

Venstre vil med sit medieudspil genindføre endnu flere statsligesmagsdommere i et Public Service Nævn, der skal uddele en halv milliard kroner til medieindhold. Det politisk udpegede nævn vil blive en kraftfuld magtfaktor i det liberale medielandskab, som Venstres værdipolitikere drømmer om. Armslængde kogt ned til et minimum og public service-indhold spredt ud på så mange platforme, at brugerne skal lede efter det.

Venstre vil finansiere puljen ved at beskære DR med 400 millioner og mediestøtten med 100 millioner kroner. Her blander Venstre æbler og pærer. Eller regner partiet med, at licensen afskaffes og alle offentlige medieudgifter kommer på finansloven, både mediestøtten og de licensfinansierede: DR, TV2-regionerne og Radio 24syv?

Venstre-udspillet er ideologi og retorisk blændværk. »DR har en usund monopolstatus på public service-markedet«, står der. Public service er det modsatte af markedet, og DR har ikke nogen monopolstatus. TV 2 nævnes slet ikke, selv om det er en statsejet station med klart definerede public serviceopgaver. TV 2 har på tv en større markedsandel end DR. »DR’s usunde monopolstatus« findes kun i Venstres retorik.

Det er interessant, at Danske Mediers formand, JP/Politikens chef Stig Ørskov (som Dansk Folkeparti), kræver mere end dobbelt så store nedskæringer i DR’s budget – 25 procent over 5 år – men Ørskov udtrykker samtidig klar skepsis over Venstres forslag om en gigantisk public service-pulje.

Jysk/Fynske Mediers direktør, Jesper Rosener, advarer direkte imod nedskæringen af mediestøtten, som han mener, vil medføre endnu flere afskedigelser i de private mediehuse. Det er altså ikke i de kommercielle mediehuse, at Venstres udspil vækker begejstring.

Venstre har spillet ud, før regeringen er blevet enige om et medieudspil. Partiet er tydeligvis utryg ved, at kulturministeren fra Liberal Alliance skal føre ordet. Måske er Venstre her kravlet op i den trækrone, som regeringspartneren på andre områder har siddet i. For bagefter at kravle ned på jorden igen.

 

Podcast er for alvor ved at slå an i Danmark

Podcastmediet er for alvor ved at slå an i Danmark. Flere og flere bruger det – ikke mindst den yngre del af befolkningen, fremgår det af rapporten ’Medieudviklingen 2017’, som DR Medieforskning er klar med sidst i januar.

Hvor det de seneste år har været under hver tiende, der podcastede ugentligt, var tallet 15 procent i andet halvår af 2017.

”Det er især i den yngre del af befolkningen, at podcast vinder frem. 16 procent af teenagerne bruger podcasts hver uge, og blandt de 20-39-årige er niveauet 25 procent. Omvendt er der kun fem procent af befolkningen over 60 år, som gør det,” siger lederen af DR Medieforskning, Dennis Christensen.

”I starten var de fleste danske podcasts radioprogrammer, som havde været sendt i radioen, men nu opstår der selvstændige formater – for eksempel fodboldpodcasten Mediano eller Politikens samarbejde med Third Ear.

DR eksperimenterer også med nye formater, som ikke nødvendigvis bliver sendt i radioen, men som alligevel kommer bredt ud. Et godt eksempel på det er podcasten om ’Dobbeltmordet’ (på Peter Bangs Vej på Frederiksberg, red.), som lige nu er hentet 73.000 gange pr. afsnit, eller radiodrama skabt direkte til podcastmediet. For eksempel er hvert afsnit af radiodramaserien ’Equinox’ blevet hentet cirka 31.000 gange,” siger Dennis Christensen.

De to største aktører på det danske podcast-marked er DR og Radio24syv. DRs podcast bliver hver uge anvendt af otte procent af befolkningen, mens Radio24syv bruges af fem procent ugentligt.

Sammenlagt er downloads af podcastindhold fra DR – hvad enten det har været sendt i radioen, eller er lavet som selvstændige podcasts, steget med cirka syv procent i 2017 i forhold til 2016.

”Noget af det seneste, vi har set på podcastmarkedet, er, at der har været sponsorater af gamle kendinge som blandt andre ’Monte Carlo’-drengene og Anders & Anders – tidligere kendt som ’De Sorte Spejdere’.

 

DR vil vise kvindefodboldkampe frem til 2023

 

Seerne får rig mulighed for at følge det danske kvindefodboldlandshold i den kommende tid, for DR og Dansk Boldspil-Union (DBU) har netop indgået en ny aftale, der betyder, at DR kan vise kvindelandsholds-fodbold frem til udgangen af 2023.

Aftalen giver DR mulighed for at sende fra alle kvinde-fodboldlandsholdets hjemmekampe. På den måde bliver det blandt andet muligt at følge kvalifikationskampe til VM i Frankrig i 2019 og det senere EM i 2021, hvor sølvmedaljerne skal forsvares.

Som en del af aftalen vil DBU’s årlige pokalfinale for kvinder også blive sendt på DRs kanaler de kommende seks år, ligesom DR formentlig også vil kunne sende fra flere udekampe med kvinde-fodboldlandsholdet.

Det var en langsigtet satsning fra DRs side at vise mere kvindefodbold, og derfor er det også glædeligt, at vi med den nye aftale kan vise kvindefodboldlandsholdskampe i mindst seks år mere,” siger DRs mediedirektør Henriette Marienlund.

Samtidig med aftalen om at sende mere kvindefodbold, er DR og DBU også nået til enighed om, at DR på radio de næste fire år – frem til sommeren 2022 – har rettighederne til at dække det mandlige fodboldlandsholds kvalifikationskampe – såvel ude som hjemme samt venskabskampe, der bliver spillet i Danmark.

 

Radiolytning ved DAB-overgang

 

Radiolytningen faldt en smule i 2017 i forhold til 2016, men lytterne lod sig tilsyneladende ikke slå ud af, at distributionen af kanaler blev ændret i årets løb.

Selv om 2017 var præget af en stribe forandringer i måden, som radio bliver distribueret på, betød det kun små skvulp i radiolytningen, at den gamle DAB-standard blev omlagt til DAB+, og at radiodistributionen på kabel blev afbrudt for mange danskere.

Der er meget, der tyder på, at lytterne har været i stand til at finde alternativer, hvis deres foretrukne kanaler er blevet påvirket af ændringerne

En opgørelse, som DR Medieforskning har lavet, og som offentliggøres i rapporten ’Medieudviklingen 2017’, der kommer senere i januar, viser, at radiolytningen samlet set faldt fra 1 time og 56 minutter om dagen i 2016 til 1 time og 51 minutter i 2017. Størst var faldet blandt de 20-39-årige, der hørte 12 minutter mindre radio dagligt.

At radiolytningen er faldet en smule er ikke nyt, for de seneste år er den faldet – helt uden hjælp fra distributionsomlægninger.

”Der er meget, der tyder på, at lytterne har været i stand til at finde alternativer, hvis deres foretrukne kanaler er blevet påvirket af ændringerne,” siger Dennis Christensen.

”Selv om DAB-omlægningen ikke betød det store for den samlede lytning, blev visse kanaler uden en FM-frekvens ramt hårdt. For eksempel faldt lytningen til DAB-kanalen P5 med syv procent, mens DAB- og FM-kanalen P4 steg med seks procent. Det skyldes, at langt de fleste DAB-apparater kan modtage FM, og derfor var der også mange, der – i stedet for at smide DAB-radioen ud, som ikke understøttede DAB+-formatet, blot indstillede den på FM i stedet for,” siger Dennis Christensen.

Ny analyse af DR's økonomi

Som led i forberedelserne har regeringen fået udarbejdet en grundig analyse af DR’s økonomi. For at vi alle kan have samme fælles udgangspunkt for de kommende drøftelser, har kulturministeren besluttet at offentliggøre analyserne.
Analysen består af en kortlægning af DR’s økonomi, udarbejdet af DR og kvalitetssikret af konsulentfirmaet KPMG i samarbejde med Struensee & Co., samt en selvstændig analyse vedrørende DR’s økonomi med forskellige scenarier for udskillelse af visse af DR’s aktiviteter, udarbejdet af konsulentfirmaet KPMG i samarbejde med Struensee & Co.
Analyserne har til formål at tilvejebringe det nødvendige faktuelle grundlag for de kommende forhandlinger om en ny medieaftale.
Kulturministeriet har vurderet, at det er i offentlighedens interesse at få kendskab til de udarbejdede analyser, så der er et fælles udgangspunkt for de kommende medieforhandlinger. Kulturministeriet offentliggør derfor analyserne efter princippet om åbenhed og meroffentlighed.
I analyserne indgår oplysninger, der er omfattet af de beskyttelseshensyn, der bl.a. er fastslået i radio- og fjernsynslovens § 86 om, at oplysninger om sager og dokumenter vedrørende DR’s programvirksomhed og forretningsmæssige forhold i tilknytning hertil er undtaget fra lov om offentligheden. Kulturministeriet har dog – ud fra bl.a. en vurdering af, at oplysningerne er indhentet til brug for de kommende forhandlinger om en ny medieaftale, herunder om de fremtidige rammer for DR’s virke – vurderet, at denne særlige situation tilsiger en undtagelsesvis offentliggørelse af datagrundlaget.

Analyserne er tilgængelige på disse link her:

DR Indledning

DR bilagssamling

KPMG analyse vedr. DR’s økonomi – ledelsesresumé

KPMG analyse vedr. DR’s økonomi – baggrundsmateriale

DR bemærkninger til KPMG-analyse

Regeringens samlede mediepolitiske oplæg fremlægges primo 2018. Regeringen kommer ikke med politiske udmeldinger om de nye analyser vedr. DR’s økonomi, før der foreligger et samlet regeringsudspil.

  

Yousee har flyttet rundt på kanalerne

 

Du kan se mere her:

https://kundeservice.yousee.dk/fremtidens-tv/kanal-forside

 

Medieåret, der gik (DR)

 

DR Medieforskning har udvalgt en række af de tal og tendenser, som har præget medieåret 2017. Forleden blev de offentliggjort på Twitter - vi har samlet dem her.

Serien 'Skam' er det hidtil mest streamede program på DR TV med et gennemsnit på omkring 400.000 seere pr. afsnit.

2017 bød på alt fra Matador til #MeToo. DR Medieforskning har udvalgt en række af de tal og tendenser, som har præget medieåret – lige fra det, vi talte med hinanden om i frokostpausen til det, der kommer til at tegne medieudviklingen de kommende år.

1. JANUAR: YouSee vågner op med tømmermænd efter et nedbrud, der rammer Dronningens Nytårstale. Seertallene falder med 37 %, hvilket får radiolytningen af talen til at stige med over 800 % ift. året før.

9. JANUAR: iPhonen fylder 10 år. 47 % af danskerne ejer i 2017 en iPhone, og i gennemsnit bruger en iPhone-ejer 1 time og 20 min. dagligt på andre aktiviteter end at tale på sin iPhone.

12. JANUAR:: Despacito uploades på YouTube og når som den første video fire milliarder visninger allerede i oktober. Til sammenligning har nummer to, See you again med Wiz Khalifa, ’kun’ 3,3 milliarder visninger.

1. FEBRUAR: YouSee indleder sluk for kabelforbindelsen til FM-radio. Fra 2016 til 2017 sker en halvering af radiolytning til DRs kanaler via kabel.

14. FEBRUAR: De elskendes helligdag markeres med blomster, chokolade og… smartphones. Hver tredje dansker mellem 20-29 år har eller har haft en profil på Tinder. I alt har 210.000 danskere en profil på Tinder.

2. MARTS: Selskabet bag Snapchat børsnoteres. Herhjemme har 80 % af de 15-24-årige en profil på Snapchat og 60 % åbner app’en dagligt.

31. MARTS: 1,6 millioner ser finalen i X Factor. Senere på året meddeles det, at 2018-sæsonen bliver den sidste på DR1. Programmet peakede ved finalen i 2009, hvor 2,3 millioner fulgte med live fra Parken.

1. APRIL: Flere medier afholder sig fra at lave aprilsnar oven på den megen snak om fake news. Hver fjerde dansker mener, at de er stødt på falske nyheder i en eller anden afskygning.

2. APRIL: 1,2 millioner ser premieren på Historien om Danmark på DR1. 77% af danskerne har været i kontakt med DRs historiesatsning i løbet af 2017, og 89% af dem har oplevet at få ny viden.

2. MAJ: Ny opgørelse viser, at Google og Facebook står for en femtedel af den globale reklameomsætning. I USA går hele 85 % af de digitale annoncekroner til en af de to giganter. I Danmark står de to selskaber for halvdelen af den digitale annonceomsætning.

6. MAJ: Til trods for, at DR har solgt 4,7 millioner dvd-skiver med Matador, har den syvende prime time-visning på DR1 i snit en million seere, mens 300.000 streamer serien på DR TV. Matador-quizzen bliver desuden den mest læste artikel på dr.dk i 2017 med 400.000 brugere.

4. JUNI: Koncerthuset melder alt udsolgt da RuPaul's Drag Race kommer til København. Ingen danske tv-kanaler viser det amerikanske tv-program, men 4% af danskerne siger, at de har set programmet.

25. JUNI: Sidste afsnit af SKAM løber over skærmen på DR3 og DR TV. Serien er det hidtil mest streamede program på DR TV med et gennemsnit på omkring 400.000 seere pr. afsnit.

28. JUNI: Facebook runder to milliarder månedlige brugere på verdensplan. Herhjemme bruger 3,7 millioner danskere Facebook hver måned.

1. JULI: Tour de France-feltet triller afsted mod Paris. Øget spænding og flere sendetimer gør, at hver dansker i snit ser seks timers Tour de France i løbet af juli måned.

17. JULI: Næstsidste sæson af HBO-serien Game of Thrones har premiere. Hver femte dansker har fulgt med i serien det seneste år.

6. AUGUST: 1,5 millioner danskere følger kvindelandsholdets EM-finale på DR1 og TV 2, mens 448.000 lytter med på P3. Kampen bliver den mest sete fodboldkamp på tv siden mændenes VM-finale i 2014.

31. AUGUST: En kold og våd sommer slutter. For hver grad maksimumtemperaturen falder, stiger tv-seningen med to et halvt minut.

6. SEPTEMBER: Facebook har ifølge egne tal en rækkevidde på 805.000 danskere mellem 15-24 år, selvom der ifølge Danmarks Statistik kun er 735.000 i målgruppen. Det sociale medie oplever samme problemer i Sverige og USA.

27. SEPTEMBER: Twitter fordobler antallet af tegn til 280 for udvalgte brugere, og i november får alle brugere sammen mulighed. 1 ud af 7 danskere har en profil på Twitter, hvilket har været niveauet de seneste år.

15. OKTOBER: #MeToo på de sociale medier starter en lavine af skandaler om krænkelser og overgreb i Hollywood. I løbet af efteråret bliver hashtagget brugt omkring fire millioner gange på Twitter.

16. OKTOBER: Netflix fylder fem år i Danmark. 37 % af danskerne bruger Netflix mindst en gang ugentligt i 2017, og det estimeres, at danskerne bruger næsten 20 minutter dagligt på at se indhold fra den amerikanske streamingtjeneste.

21. NOVEMBER: Der stemmes til kommunal- og regionsvalg. Stemmeprocenten lander på knap 71 %. DRs kandidattest tages over en million gange.

24. NOVEMBER: Danskerne går på tilbudsjagt og bruger rekordmange penge på Black Friday. Til hverdag er det dog ikke alle danskere, der elsker reklamer for gode tilbud. En tredjedel af danskerne blokerer for reklamer på nettet, mens omkring hver anden frabeder sig trykte reklamer.

1. DECEMBER: Der trækkes lod til gruppespillet ved mændenes fodbold-VM i 2018. 1,3 millioner så Danmarks afgørende returkamp mod Irland på Kanal 5 i november, hvilket er seertalsrekord på kanalen.

24. DECEMBER: Julefreden sænker sig over landet. Tv-forbruget falder juleaften med 70 %, mens brugen af danske netmedier falder med 19 % ift. en normal aften. Til gengæld stiger radiolytningen med 20 %.

31. DECEMBER: Traditionen tro varmer omkring 1 million danskere op til at hoppe ind i det nye år i selskab med 90 års fødselsdagen på DR1. Denne gang lykkes det i øvrigt YouSee ikke at gå i sort under Dronningens Nytårstale.
Oversigten indgår som en del af den rapport ’Medieudviklingen 2017’, som DR Medieforskning har udgivet i slutningen af januar.

 

TV SYD fik flere seere i 2017

 

84.000 seere fulgte i gennemsnit sidste år udsendelsen klokken 19.30 mod 81.000 i 2016.

De 84.000 daglige seere til 19.30-udsendelsen betyder, at TV SYD er den næstmest sete regionale station i TV 2-familien – kun overgået af TV Midtvest.

– Vi har jo godt vidst, at det blev et fint år seermæssigt, for vi følger jo seertallene dag for dag, men det er dejligt at få det samlede billede. Og det gælder alle regioner, at det er gået fremad i 2017 – så vi nu har manifesteret os som landets næststørste nyhedsudsendelse samlet set – kun overgået af TV AVISEN kl. 21.30, siger TV SYDs direktør Betina Bendix.

Interessen for det nære og det lokale stiger i disse år. Det er også som om faldet i tv-forbruget er ved at udjævne sig, mener TV SYDs direktør.

– Vores udfordring lige nu er, at vores seere har en gennemsnitsalder på 58 år. Dette tal har dog ikke rykket sig i forhold til 2016, hvilket er glædeligt.

Men alle husstande betaler licens, og derfor skal vi også udvikle indhold til de yngre aldersgrupper, og det prioriterer vi højt i 2018 på TV SYD, hvor især 19.30 om søndagen vil henvende sig til børnefamilier med store børn, siger Betina Bendix.

  

Nyt digitalt radioformat har kostet lytning

 

Omkring 1. oktober var skiftedag på radioområdet, det var nemlig dagen da DAB blev udskiftet med DAB+.

Baggrunden var et mediepolitisk ønske om at skabe sendeplads til flere digitale radiokanaler og udvide det kommercielle radiomarked – og skiftet fra DAB til DAB+ betød bl.a. at mange lyttere måtte i radiobutikken

for at få udskiftet deres DAB radio.

Salget af DAB+ radioer steg i butikkerne, men der var nedgang for radiolytningen. Dem, der lytter, lytter til mindre radio."

Ifølge tal, som bureaugruppen Omnicom Media Group har trukket ud fra Kantar Gallups lyttertal, faldt radiolytningen i fjerde kvartal 12 pct. i målgruppen 18-60 år fra 107 til 94 minutter dagligt i forhold til samme kvartal året før. For de reklamefinansierede radiokanaler som Nova FM, The Voice og Radio 100 var faldet lidt mindre – fra 34 til 32 minutter svarende til 8 pct.

Til sammenligning var det generelle minutfald målt på hele året – inklusiv fjerde kvartal – 8 pct. for alle kanaler i målgruppen 18-60 år, mens det var 2 pct. på de kommercielle radiokanaler som Nova FM, The Voice og Radio 100. Faldet blev altså forstærket i årets sidste kvartal.

Faldet i radiolytningen betyder, at de kommercielle radiostationer i en overgang har fået færre annoncører.

 

 

 

Tv-kanaler går tilbage, viser DRs rapport om medieudviklingen 2017

 

I takt med, at streamingtjenester vinder frem, går tv-kanaler tilbage. Vaner er imiderltid svære at bryde, pointerer rapporten. Særligt de ældre holder fast i tv-kanalerne og er dermed med til at hive gennemsnittet op.
- ”Blandt hele befolkningen står traditionelt tv fortsat for 74 % af tidsforbruget mod 26 % til streaming.”
Kløften imellem unge og ældre danskere gør, at vores medievaner fra tidligere at have været rimelig homogene – underholdning og nyheder blev sendt ud på afsenders præmisser – til at være mere forskellige. Med internettet og streaming kan vi selv afgøre, hvad vi konsumerer – og hvornår.
Nedgangen for tv-kanaler fortsatte da også sidste år, selvom målingerne fra januar 2017 begyndte at inkludere 7 dages tidsforskudt tv-sening (på DR TV, TV2 Play m.fl.). Danskerne så i gennemsnit traditionelt tv i 2 timer og 30 minutter dagligt i 2017. Det er et markant fald ift. 2010, hvor gennemsnittet lå på 3 timer og 21 minutter.
Dette afspejles da også i antallet af tv-programmer, som tiltrækker over 1 mio. seere. I 1997 var 589 tv-programmer medlem af millionklubben. Tallet faldt til 109 tv-programmer sidste år. Tv-kanaler samler stadig danskerne, men primært den ældste del af befolkningen. De unge ”mødes” i stedet på tværs af landegrænser om tv-serier såsom Game of Thrones, noterer DR.
Blandt de danske tv-netværk er TV2 størst med en andel på 37,9%. DR følger skarpt i hælene med 36,7%, mens MTG/TV har 10,4% og Discovery Networks har 10,1%.
Men betyder den ændrede adfærd så, at danskerne ser mindre tv? Slet ikke. De ser bare tv på en anden måde, på andre tidspunkter og på flere typer enheder. Fremtiden tilhører streamingtjenesterne. Hele rapporten ’Medieudviklingen 2017’ kan læses her.

  

YouSee, Viasat, Viaplay, TV3 i stor fusion – TDC og MTG går sammen

 

Her ved redaktionens slutning har TDC Group og MTG og  MTG Nordic meddelt, at de går sammen med TDC Group for at skabe den første fuldt integrerede medie- og kommunikationsudbyder i Europa. Dermed samles YouSee, Get, Viasat, TV3, Viaplay og flere andre velkendte medievirksomheder i et selskab med en rækkevidde på mere end 10 mio. husstande i Norden. Transaktionen værdisætter MTG Nordics til 19,55 mia. svenske kroner (ca. 15 mia. kroner).

Aftalen samler TDC Groups stærke portefølje af mobil-, bredbånds- og tv-tjenester med MTG Nordics’ stærke indholdsproduktion, rettigheder, tv-transmission og streamingtjenester.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

01.04 | 19:46

Jeg er medlem i klubben gennem vores venner i Hinnerup, Jørgen Laursen, og været med på deres ture. Jeg er nu blevet alene og vil gerne være medlem her . Hilse

...
23.01 | 23:26

Jet vil gerne melee mig use AF min TV forsikringen !! Hvordan kan dete ske ? Hvem
skal jet kontakte ??. Mvh R.F. Toby .

...
20.01 | 14:50

Jet vil gerne melde myg use af TV forsikrigen fra days dato . Hvordan kan set ske ?? Mvh . R.F.TOBY . HAABER AT FOR SVAR HURTIGS MULIG .

...
03.09 | 21:00
Nyhedsbreve har modtaget 1
Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis
ANNONCE