Nyt om navne:
-
Pia Glud
Munksgaard
– fra DR til Berlingske – 1. august
- Louise Wolff – fra DR
til TV2
- Ole Skjødt – ny
redaktør for TV2 Zulu
Regionale
udsendelser kl. 19.30 på TV 2.
De enkelte
regionale udsendelser kl. 19.30 på TV 2 havde i uge 30 (23/7-29/7) følgende
gennemsnitlige daglige seertal i deres egne regioner blandt danskere på 12 år
og derover:
Region
|
Rating (1000)
|
Pct.
|
TV/MIDT-VEST
|
50
|
11,6
|
TV SYD
|
55
|
8,4
|
TV ØST
|
34
|
7,0
|
TV2 NORD
|
29
|
6,8
|
TV2 FYN
|
28
|
6,4
|
TV 2/ØSTJYLLAND
|
34
|
5,3
|
TV2/ LORRY
|
96
|
5,0
|
Regionalprogrammer
i alt
|
321
|
6,4
|
Antallet af
måleenheder på Bornholm er for lille til, at der rapporteres sikkert fra dette
område alene. TV 2/BORNHOLM indgår i totalen.
Kilde: KantarGallup
- Du kan se mere her: http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/
Indbydelse
til årsmøde 2018
Der afholdes årsmøde lørdag
den 29. september 2018 i
Parkhallen, Fynsvej 49, 6000 Kolding, kl. 10.30.
Der vil være kaffe
og brød fra kl.10.
Alle medlemmer er velkomne. Du skal tilmelde dig via din
klub eller kreds.
Det er klubber og kredse, der selv afgør, hvor mange
gæster de vil tilmelde årsmødet.
Alle deltagere har taleret på mødet, men kun de delegerede
har stemmeret.
For at kunne deltage i årsmødet skal klubberne have
afregnet kontingent til ARF-Multimedier og kredsen senest 30. juni 2018.
For delegerede og gæster koster det 295 kr. pr.
person at deltage i årsmødet.
Morgen- og eftermiddagskaffe samt frokost er inkl. i prisen.
Den endelige dagsorden med regnskab og evt. andre bilag
sendes fra forbundskontoret den 28. august 2018 til kredsene med det antal
kopier, som kredsen har delegerede.
Gæster kan få materiale tilsendt efter ønske.
Tilmelding af delegerede skal ske gennem kredsen til forbundskontoret
senest den 15. august 2018.
Sidste frist for tilmelding af gæster er senest
den 11. september 2018.
Licensmomssagen får
ny tilmeldingsfrist
Fik du ikke
tilmeldt dig licensmoms søgsmålet, så er der nu en ny chance. Østre Landsret
har forlænget tilmeldingsfristen, så den nye frist nu hedder 1. oktober.
Fristen var
oprindeligt 13. juni, dog har man kunne tilmelde sig udover denne dato
betinget, efter som foreningen bag søgsmålet havde håbet på en forlængelse.
Alle de medlemmer, som siden d. 13. juni, har tilmeldt sig betinget bliver nu
overført som tilmeldt til Gruppesøgsmålet, oplyses der.
Der er mere end
250.000 tilmeldte til gruppesøgsmålet allerede nu. Næste mål er 500.000
tilmeldte fortæller Foreningen Kræv Licensmoms Tilbage på deres Facebook side.
Ønsker du at
tilmelde dig, så skal du finde dit licensnummer og tilmelde dig på:
https://kraevlicensmomstilbage.dk/
DR Nyheders brug af Snapchat
har "eksperimentets karakter”
DR Nyheder har i
midten af juni lanceret sin Snap-kanal, der er henvendt til unge. Men ifølge nyhedschef
Thomas Falbe har man endnu ikke sat sig noget mål for, hvor mange følgere
kanalen skal have, før det giver mening fortsat at lade værten Lasse Winther
poppe op på de unges smartphone-skærme i ny og næ.
"Det er ikke i
sig selv antallet af brugere, som er vigtigt, det er lige så vigtigt, at vi får
en masse erfaringer, som vi kan arbejde videre med også på eksisterende
platforme og nye platforme, og at vi kommer i en reel dialog med den her
målgruppe og tager deres behov og livssituationer alvorligt," siger han.
Thomas Falbe,
nyhedschef i DR oplyser, at DR Nyheders Snapchat-kanal lige nu har 1600
estimerede følgere og ca. 600-900 åbninger af snaps pr. dag, men han
understreger flere gange, at antallet af følgere ikke er vigtigt "i sig
selv".
Snapchat-kanalen
gik officielt i luften i forbindelse med Folkemødet på Bornholm, men er
forinden blevet prøvekørt af nogle hundrede unge på et gymnasium i et lukket
testmiljø.
Kanalen er særlig
målrettet de 14-17-årige, som også er den målgrupper, som public service-mediet
har svært ved at fange med sine nyheder, forklarer nyhedschefen.
DR har ikke
decideret markedsført sin nye tilstedeværelse på Snapchat.
Planen er, at
kanalens brugerskare skal få lov at vokse stille og roligt, så DR Nyheder
fortsat kan teste forskellige ting af på platformen – mere end de kan, når
kanalen bliver mere udbredt.
Radio Mercur er atter i
gang.
I anledning af 60-året for starten af Radio Mercur sendes
der nu igen piratradio – denne gang fra skibet Lonely Star.
Skibet Lonely Star sender fra internationalt farvand på
jubilæumsdagen onsdag den 1. august fra klokken 10 til 22 – og måske lidt
længere. Men allerede mandag den 30. juli kunne man høre en sløjfe testsending
med teksten "De lytter til Radio Mercur", efterfulgt af stationens
markante kendingsmelodi, og suppleret af et monotont firtonet elektronisk
klokkespil.
På selve fødselsdagen vil man naturligvis kunne høre en
egentlig jubilæumsudsendelse om Radio Mercurs fireårige levetid fra 1958 til
1962, da politikerne lukkede stationen – og DR langt om længe begyndte at sende
popmusik.
Hvor kan piratradioen høres?
Der er ikke givet nogen officielle oplysninger om, hvor
det vil være muligt at høre den nye piratradio. Men her hvor jeg sidder, i
Vanløse, går den fint igennem. Frekvensen er 89,2 MHz på FM-båndet.
Dagen fejres desuden med et jubilæumsarrangement på
Ringsted Radiomuseum. Her vil man lytte til jubilæumsudsendelsen, og desuden
vil værter fra Radiomuseet vise rundt i den Mercur-udstilling, som er opbygget
i samarbejde med DR-Museum.
Det er foreningen Scandinavian Offshore Radio, som står
bag arrangementet.
Yderligere information på www.scandinavianoffshoreradio.com.
Medieaftalen– sådan ser den ud
Ifølge Kulturminister
Mette Bock, skal den nye medieaftale
sikrer tidssvarende rammer og styrker kulturudbuddet
Det er Regeringen
og Dansk Folkeparti der har indgået den nye medieaftale for perioden 2019-2023,
der skal styrker mangfoldigheden i det danske medielandskab og giver kulturen
en mere fremtrædende plads. DR bliver fokuseret som kulturinstitution og
danskerne får to nye public service-kanaler. Digitale nyhedsmedier får bedre
udviklingsmuligheder, den regionale og lokale nyhedsformidling styrkes, og
Public Service-Puljen øges.
Kulturminister
Mette Bock siger:
”Jeg er glad for,
at vi nu – efter et langt og grundigt forhandlingsforløb – står med en stærk
aftale, der sikrer bedre balance mellem de statslige og private medier, mellem
de landsdækkende og de regionale/lokale medier, mellem trykte og digitale
medier samt mellem ældres og unges adgang til medier. Danskerne får en ny
radiokanal med fokus på kultur og klassisk musik og en ny tv-kanal med fokus på
kultur og folkeoplysning, og så får nyhedsleverandørerne mulighed for at
udvikle de digitale nyhedsmedier på samme vilkår som de trykte aviser. Endelig
har regeringen og Dansk Folkeparti aftalt at afskaffe licensen og slanke DR. DR
skal i fremtiden være en kulturinstitution og ikke en bred mediemastodont, som
tilfældet er i dag.”
Politisk ordfører
Britt Bager og medieordfører Mads Fuglede, Venstre, siger:
”Vi glæder os over,
at det endelig lykkes at ligestille de trykte og de digitale medier i forhold
til momsfritagelsen. Medieforbruget er i opbrud, og med den digitale
momsfritagelse øges mediernes incitament til at udvikle nye forretningsmodeller
og skabe nye indtjeningskilder."
Politisk ordfører
Mette Abildgaard, Det Konservative Folkeparti, siger:
”Med medieaftalen
får vi understreget DRs rolle som kulturinstitution. DRs opgave bliver
målrettet, så DR i fremtiden skal skærpe sine programmer indenfor nyheder,
kunst og kultur, historieformidling, børn og unge, uddannelse og læring, den
kristne kulturarv, natur og den regionale dækning."
Kulturordfører Alex
Ahrendtsen og medieordfører Morten Marinus, Dansk Folkeparti, siger:
”Vi er meget
tilfredse med, at aftalen styrker de regionale og lokale medier, at der bliver
skabt nye medier vest for Storebælt, at TV2 ikke sælges, at FM bevares og at de
regionale filmfonde får markant flere midler.”
Medieaftalens hovedpunkter
Medieaftalen
indeholder følgende hovedpunkter, herunder de delelementer som blev besluttet
ved den politiske aftale mellem regeringen og Dansk Folkeparti (indgået den 16.
marts 2018):
• Fokusering
af DR – fra mediemastodont til kulturinstitution
DR skal gå fra at være en bred medievirksomhed til en markant og samlende
kulturinstitution med fokus på nyheder, oplysning, kultur, læring samt indhold
til børn og unge. DR skal tage afsæt i det øgede digitale brug ved
distributionen af DR’s indhold og reducere udbuddet af flow-tv kanaler fra seks
til fire. Der vil fremover blive en øget gennemsigtighed i DR's økonomi.
• Færre afgifter til danskerne - licensen afskaffes
Med afskaffelsen af licensen bliver det fremover billigere at være dansker.
Fra 2019 bliver licensen gradvist reduceret, og fra 2022 skal danskerne ikke
længere betale licens.
• Bedre vilkår for de digitale nyhedsmedier
Digitale nyhedsmedier vil fremover blive momsfritaget – på samme måde som
trykte nyhedsmedier er det i dag. Indtil det EU-retslige grundlag er på plads
for momsfritagelsen øges støtten til de digitale medier med et beløb, der
stiger årligt til 68 mio. kr.
• Ny radiokanal og tv-kanal ser dagens lys
To nye
public-service kanaler skal styrke mangfoldigheden og kulturformidlingen i det
danske medielandskab. Der oprettes en ny radiokanal med fokus på kultur –
herunder klassisk musik – samt en ny tv-kanal med kultur og folkeoplysning.
Private aktører får mulighed for at levere nyskabende indhold og afprøve nye
formater, når kanalerne kommer i udbud i 2019.
• Public Service-Puljen vokser til 101 mio. kr.
Public Service-Puljen gøres bredere og øges markant fra 35 mio. kr. årligt til
101 mio. kr. i 2023. Puljen vil have et særligt fokus på innovation og øget
udbud af dansk kvalitetsindhold på alle platforme, bortset fra skrift.
• Øget støtte
til regional og lokal nyhedsformidling i hele landet
Det maksimale årlige støttetilskud til de trykte nyhedsmedier øges, så
lokale og regionale medier tilgodeses i forhold til de landsdækkende
nyhedsmedier. 25 mio. kr. øremærkes årligt fra 2020-2023 til en pulje, der skal
styrke distrikts- og ugeaviser i hele Danmark.
• Støtte til
dansk film
Filmstøtten øges med 120 mio. kr. Af dem anvendes årligt 35 mio. kr. til
regionale filmfonde udenfor hovedstaden.
Læs hele aftaleteksten for medieaftalen 2019-2023
Aftale af 16. marts 2018 mellem regeringen og DF om
afskaffelse af licens og fokusering af DR
Opdateret den 10. juli 2018: Spørgsmål og svar fra forhandlingerne om
indgåelse af medieaftalen
Ministeriet har i
foråret 2018 besvaret en række spørgsmål fra medieordførerne i forbindelse med
indgåelsen af medieaftalen for 2019-2023. Svar og spørgsmål er tilgængelige
her:
Du kan se en
oversigt over spørgsmål og svar her
Du kan hente alle dokumenter med spørgsmål og svar
her
ARF mener ikke at
der er behov for en ny public service radio og tv-kanal uden for DR, med
reklamer, da det ikke kan undgås, at reklamerne kan være styrende for public
service udsendelserne. ARF ser hellere en styrkelse af DRs programmerne.
TV 2 og den nye medieaftale
TV 2 skal fortsat
sikre danskerne et højt niveau af public service-indhold på TV 2. Det slår
kulturminister Mette Bock fast med det nye medieforlig, der netop er blevet
præsenteret af V-K-LA-regeringen og DF.
– ” For TV 2 er det
først og fremmest glædeligt, at det nye medieforlig også fremover tildeler
virksomheden en central public service-rolle som et relevant mødested for hele
Danmark. Et mødested, der samler, engagerer og oplyser danskerne gennem indhold
af høj kvalitet. TV 2 står stærkt både finansielt og hos befolkningen, og
opgaven i de kommende år bliver at fastholde denne position i et mediemarked
med støt øget international konkurrence samt at fortsætte den digitale
transformation, som TV 2 er i fuld gang med”, siger TV 2s bestyrelsesformand,
Jimmy Maymann.
Også TV 2s
administrerende direktør, Merete Eldrup, er tilfreds med, at der nu er
afklaring om TV 2s rammer i forligsperioden 2019-2023, og hun glæder sig over
den politiske forståelse for TV 2s særlige rolle som kommerciel public
service-virksomhed:
Ifølge aftalen skal
TV 2 opretholde sit hovedsæde og sit nuværende aktivitetsniveau i Odense. TV 2
skal endvidere have samme fokus på regionalt indhold som i dag, ligesom TV
2-Regionerne fortsat skal levere udsendelser på TV 2s sendeflade.
Forligspartierne er samtidig enige om at genoptage spørgsmålet om et delvist
salg af TV 2, når den samlede medieaftale evalueres efter 2 ½ år.
Den nye mediepolitiske
aftale forpligter TV 2 til at engagere
sig i dansk film på markedsvilkår.
Prognose skubber
slukningen af FM-radio mindst syv år frem i tiden
Med det nye medieforligs
udsættelse af FM-slukket kan der holde liv i flow-radio i mange år fremover.
FM-båndet skal
slukkes, og det skal ske, efter at halvdelen af radiolytningen foregår
digitalt. Sådan lyder det i det medieforlig, som de tre regeringspartier og
Dansk Folkeparti blev enige om i juni.
Helt præcist kan
FM-båndet tidligst slukkes, to år efter det er konstateret, at halvdelen af al
radiolytning er digital – inklusiv den store andel, som foregår i bil.
Regeringen havde i sit medieudspil lagt op til at slukke for FM-båndet i 2021,
men det ønske blev ikke delt af Dansk Folkeparti, og derfor er spørgsmål
sparket delvist til hjørne for nu.
Det står der i
medieforliget om FM-sluk:
Der træffes først
beslutning om tidspunkt for FM-lukning, når 50 pct. af lytningen, herunder i
biler, sker på digitale platforme. Et FM-sluk kan tidligst finde sted to år
efter, at det er konstateret, at 50 pct. af lytningen er digital.
En fremskrivning af
radiolytningen, som Kulturministeriet har foretaget, viser, at et FM-slukmed
den nye deadline har relativt lange udsigter. Ministeriet har på baggrund af
tal fra Kantar Gallup set på lytningen siden 2010 og fremskrevet udviklingen
frem til 2024. Det fremgår af prognosen, at den digitale lytning vil fylde over
50 pct. i 2023. Og med dét in mente, at et FM-sluk tidligst kan ske to år
derefter, vil det analoge bånd altså ikke blive slukket før 2025 – hvis
fremskrivningen viser sig at holde stik.
Kulturministeriet
skriver dog også, at fremskrivningen kan vise sig at afvige fra virkeligheden.
"(...) der er betydelig usikkerhed forbundet fremskrivningen pga.
medieudviklingen, herunder ændringer i mediebrug og teknologi," skriver
Kulturministeriet.
Hos Teracom, der er
i gang med at opbygge en forretning på at udbyde de nye, landsdækkende
radiokanaler på DAB+, er man langt fra skuffet over udsættelsen af FM-slukket.
"Det er godt
at fremme de digitale platforme, fordi det giver mangfoldighed, men vi har også
været stærkt bekymrede for, at man ville gøre det ved at klemme det
eksisterende radiomarked på FM," siger Martin Løbel, adm. direktør for
Teracom Danmark.
Set fra Teracoms
stol er det bedre, at det samlede radiomarked – både analogt og digitalt – er i
god gænge og holder på lytterne, så de ikke smutter til konkurrerende
platforme.
Det er vigtigt, at
lytterne er på flow-radio, hvad enten det er FM eller DAB, fordi det giver
interesse fra annoncører og nye aktører.
ARF er tilfreds med
aftalen omkring FM båndet.
Socialdemokratiets kongres 2018
I dagene 22. – 23.
september 2018, samles hele Socialdemokratiet til partiets største årlige
begivenhed, Kongressen 2018.
Årets kongres er det sidste inden både næste
Folketingsvalg og næste Europaparlamentsvalg.
7½ time ved
tv-skærmen hver dag
Det fremgår af en
opgørelse, som DR Medieforskning har lavet om de største radio- og
tv-forbrugere i Danmark.
”De 10 procent af
befolkningen, der ser allermest TV, tilbringer i gennemsnit 7½ time foran
fjernsynet om dagen. Dermed bruger de over tre gange så lang tid på at se TV
som gennemsnitsdanskeren,” forklarer Henrik Gregor Knudsen, der er medieforsker
i DR Medieforskning.
Han forklarer, at
det især er i dagfladen mellem klokken 9.00 og 16.00, at der bliver set ekstra
meget fjernsyn blandt storforbrugerne. Forholdsvis bruger de en ret stor andel
af deres tid på nichekanalerne, som for eksempel TV 2 Charlie og TV 2 News, men
også TV 2 Sport, DR K, TV3 Puls, TV 2 Fri, Investigation Discovery og
Eurosport.
”Hvis man skal
sige, hvad der kendetegner de mest ivrige tv-kiggere, er det, at der er en
overvægt af sjællændere og københavnere, 58 procent af dem er kvinder, og to
tredjedele er over 60 år. To ud af tre er ikke tilknyttet arbejdsmarkedet, og
det forklarer selvfølgelig også i nogen grad, at de har bedre tid til at tænde
for fjernsynet,” siger Henrik Gregor Knudsen.
Mænd hører mest radio
Mens der er flest
kvindelige storforbrugere af TV, er det stik omvendt blandt de 10 procent, der
lytter mest til radio.
’Den tiendedel, der
hører allermest radio, hører 5½ time dagligt, og dermed bruger de næsten tre
gange så lang tid på at høre radio som gennemsnitsdanskeren,” forklarer Rasmus
Kidde, der er medieforsker i DR Medieforskning.
Han fortæller, at
de største radioforbrugere i Danmark særligt hører mere P4 og P5 end
gennemsnitsdanskeren, hvorimod de hører mindre P3, P7 MIX, NOVA og The Voice.
”Der er overvægt af
mænd – nemlig 55 procent, blandt den tiendedel, der hører mest radio, og to ud
af tre er over 60 år,” siger Rasmus Kidde.
Klage over reklamepauser på TV 2 Sport
Der er indgivet flere klager til Radio- og tv-nævnet over
reklameafbrydelser i udsendelserne med ishockey-VM,
som foregik i Danmark. Her havde TV 2 Danmark indlagt korte reklameafbrydelser
under kampene, når der blev fjernet løs is ved målene. Da sådanne
reklameafbrydelser formentligt er i strid med reklamereglerne, har KLF Kirke og
Medier har indsendt en klage.
. ”TV 2 Sport
valgte at sende reklamer – ikke alene i pauserne mellem perioderne, men også
midt i perioderne,” skriver Kim Borregaard Eriksen, medlem af landsstyrelsen i KLF og formand
for SLS, i klagen.
Radio- og tv-nævnet
forventes at være klar med en afgørelse af klagen i efteråret. Når afgørelsen
foreligger vil du kunne læse den her i nyhedsbrevet.
Fra Medielicens til Finanslovsfinansiering
Kulturministeriet har sendt
udkast til lovforslag om ændring af radio- og fjernsynsloven,
personskatteloven, lov om social pension m.v. i offentlig høring.
Lovforslaget har til formål at
gennemføre den politiske aftale af 16. marts 2018 mellem Regeringen og Dansk
Folkeparti om fokusering af DR og afskaffelse af medielicensen. Finansieringen
af institutioner som DR og de regionale TV 2-virksomheder ændres fra
licensfinansiering til finanslovsfinansiering, hvilket vil ske gradvist over en
overgangsperiode. Som følge deraf vil der ske en mindre regulering af
personfradraget. Derudover indføres en mediecheck til pensionister, der i dag
er berettiget til nedsat licens. Reglerne om opkrævning m.v. af medielicens
ophæves pr. 1. januar 2022.
Se høringsmaterialet på
Høringsportalen.dk
Fristen for at
indgive høringssvar til Kulturministeriet er den 14. august 2018.
Radio-
og tv-nævnet - Årsberetning for beretningsåret 2017.
En del af nævnets arbejde i 2017 vedrørte udbud af tilladelser til
såvel kommerciel som ikkekommerciel lokalradiovirksomhed. De nye lokalradioers
programtilladelser trådte i kraft den 1. januar 2018 og gælder til udgangen af
2027. Der indkom i alt 41 ansøgere til kommerciel lokalradiovirksomhed, og der
blev udstedt 223 programtilladelser. Der indkom i alt 161 ansøgere til
ikkekommerciel lokalradiovirksomhed, og der blev udstedt 145
programtilladelser.
Også på andre områder iværksatte Radio- og tv-nævnet i 2017 større tiltag. I
efteråret 2017 iværksatte nævnet to udbud – henholdsvis et udbud af den sjette
jordbaserede FM-radiokanal og udbuddet af jordbaserede digitale
tv-sendemuligheder (DTT). Udbuddene løber hen over 1. halvdel af 2018.
Licensen til den sjette jordbaserede FM-radiokanal forventes at træde i kraft
den 9. juli 2018 og skal løbe frem til og med juli 2026, og distributionen af
digitale tv-sendemuligheder skal påbegyndes senest den 4. april 2020, hvor den
nuværende gatekeepertilladelse udløber.
Året har ligeledes været præget af den fortsatte planlagte revision af
EU-direktivet om audiovisuelle medietjenester (AVMS). Nævnet har besvaret
spørgsmål og spørgeskemaer, ligesom nævnet har deltaget i den del møder i
organisationen ERGA, der blandt andet har til formål at bistå og rådgive
Kommissionen på AVMS-området.
Radio- og tv-nævnet har tillige behandlet en anmodning om
godkendelse af overdragelsen af aktierne i Boxer TV A/S til energi- og
kommunikationsselskabet SE a.m.b.a. Nævnet vurderede godkendelsesanmodningen,
og efter at have indhentet udtalelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i
forhold til en vurdering af de konkurrenceretlige aspekter, besluttede nævnet
at godkende transaktionen. Det er blot nogle af de tiltag, der fremgår af
årsberetningen fra 2017. Beretningen beskriver desuden Radio- og tv-nævnets
øvrige virksomhed i 2017, herunder nævnets tilsyn med lokalradio- og
tv-stationer, tildeling af tilskud til ikkekommerciel radio- og tv-stationer og
nævnets afgørelser om reklame og sponsorering.
Årsberetningen udsendes hvert år i løbet af 1. halvdel af året, og beretningen
hører til en af nævnets forpligtelser i henhold til forretningsordenen for
Radio- og tv-nævnet. Endelig tiltrådte der pr. 1. januar 2017 et nyt nævn for
en periode på fire år gældende indtil 31. december 2020. Den tidligere
næstformand i nævnet, professor, dr. jur. Caroline Heide-Jørgensen blev udpeget
til formand for nævnet og ny næstformand blev direktør Anne Kristine Axelsson.
Læs årsberetningen
DR Dialogforum vedr. regionale
radioer
DR har 10 dialogfora, der hver især er tilknyttet et af
DRs Distrikter. DRs Distrikter dækker tilsammen hele Danmark.
Et dialogforum består af mellem otte til 15 medlemmer,
der har det til fælles, at de er engagerede mennesker, der har valgt at være en
del af DRs øjne og ører for en treårig periode. I den periode skal de gå dialog
med både hinanden og med DR om 'DR specifikke emner' og de skal have et særligt
fokus på den regionale dækning.
Fire af pladserne i hvert dialogforum er besat af
lytter- og seerorganisationerne, mens de øvrige medlemmer er valgt på
baggrund af en personlig ansøgning. Alle medlemmer af DRs dialogfora er
ligeværdige deltagere i dialogen om DR, uanset om de er valgt via ansøgning
eller indstillet af lytter- og seerorganisationerne.
Medlemmerne i et dialogforum mødes med DR fire gange om
året. Der er to regionale møder i hvert distrikt, hvor man diskuterer DRs
regionale programmer og tilbud på dr.dk. Der er et årligt regionalt temamøde,
hvor der typisk bliver sat fokus på udvalgte programområder indenfor dele af
DRs samlede programvirksomhed. Og engang om året bliver alle medlemmer
inviteret til DR Dagen, hvor de sammen med DRs øverste ledelse drøfter DRs
programmer og dialogforaenes virke.
Kunne du tænke dig,
at blive en af ARF-Multimediers repræsentanter, så lad os det vide, der skal
vælges nye medlemmer til efteråret.
Du kan se mere
her: https://www.dr.dk/om-dr/deltag-i-dr/dr-dialogfora/om-dr-dialogfora